CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Dan Segala anak Melayu Jangan Kau BUNUH

Melainkan DOSANYA DERHAKA Kerana segala

Anak Melayu itu Tanahmu Air dan Tanah Bangsa mu

Hormatilah Orang Berilmu Orang yang Setia pada Bangsa

Betapapun tidak setujunya Melayu hanya BESAR

pada Kebebasan Dengan Percaya ia BEBAS dan Besar

Laut dan Pantai Semenanjung ini Dipulau-pulau Riau,

Kedah dan PAHANG Kelang dan Muar ialah Tanah dan

Air Bangsamu Kau Besar dan Raja padanya Dipelabuhan kita

seluruh Dunia bertemu Bahasa kita difikirkan Adat Kita Akarnya

Followers

flash vortex

Wednesday, October 27, 2010

WOU... RUPANYA KUAT MAKAN RASUAH

 INDEKS  rasuah, Malaysia ditangga ke56 dari 178 negara didunia. Transparency International (TI) Badan Pemantau Rasuah Antarabangsa hari ini menyiarkan indeks persepsi rasuah bagi 2010.

READ MORE

1 comments:

chenerong ular said...

Salam Dato,terkejut?,laarr... tak tau lagi ke?,kok terperanjat bangat mas?,udah dari dulu terjadinya perkara perkara rasuah ini,kita boleh lihat dan kaji,tengok disekeliling kita didaerah ini,jika sasaorng pegawai atasan yang mempunyai kuasa,sesetengahnya bini nagak kerja,ada dua tiga bini,gajinya bisa kita hitung berapa sebulan diteriamanya?,lihat saja mobilnya,rumahnya,gayanya loh memang kaya,gagi bulanan campur elaun lain tak seberapa ?,mungkin pendapatannya lebih,dari sumber mana,itu yang seharusnya sprm kaji,mungkin ada menerima bayaran bulan dari perasuah kaya?,yang memberi rasuah itu pula pulangan yang di perolehi dari merasuah untungnya berlipat kali ganda,

tahun 2020 MALAYSIA akan menduduki di tangga ke 3 index presepsi rasuah dunia dari 178 atau lebih negara di dunia,INSYAALLAH MALAYSIA BOLEH !!!, itu lah inspirasi para pemimpin negara dan penjawat awam negara kita.tangga ke 3 ada lah pencampian terbaik negara didalam mendahului lain lain negara dalam mengamalkan rasuah tegar.

Zaman dato memerintah pahang dulu kurang agaknya yer rasuah?,sekarang para pemimpin dan penjawat awam berlumba lumba mengejar kekayaan,tapi taak lah semua,ada yang pasalnya,yang ingatkan hari akhriat.